Training Telefonische Acquisitie

  • Je agenda boordevol afspraken krijgen

  • Met groot gemak

  • En meer plezier

Sneller groeien met de juiste afspraken

In veel bedrijven is acquisitie een gok. Dat leidt in 50 procent van tijd tot improvisatie aan de telefoon. Dit kost onnodig veel geld en remt de aanwas van nieuwe klanten. Daarom pakken slimme verkopers de regie. Zij bellen een kansrijke prospects: mensen waar hun propositie perfect op aansluit. En zij doen dat met een slim verkoopgesprek.

Hoe krijg je kansrijke prospects in de agenda? 

Loop je rond met vragen als:

  • welke opening heb ik nodig om succesvol te zijn?
  • wat kan ik doen om snel om te gaan met bezwaren
  • hoe krijg ik zekerheid dat ik een goede indruk achterlaat?
  • hoe neem ik verantwoordelijkheid voor mijn belblokken?
  • hoe kan ik de beste mindset behouden?
  • hoe krijg ik meer plezier in acquisitie? 

In deze situaties is de training 'Telefonische acquisitie' speciaal voor jou.

Doel van de training Telefonische Acquisitie

De training 'Telefonische Acquisitie' helpt je om met vertrouwen, succesvol koude acquisitie te doen.


Je bent niet de enige die moeite heeft om waardevolle afspraken te maken. Je omzet daalde bijvoorbeeld door de Corona periode, of je wilt producten verkopen aan een klant die je (nog) niet kent. En je wilt goed leren hoe dat werkt. Of je wilt met meer plezier en effectief werken. Wil je meters maken? Kies een aanpak die zeker resultaat oplevert.


Profiteer van deze training Telefonische Acquisitie

Je leert hoe je bewezen Acquisitiemethodieken ontwikkeld door de Excellent Pro's toepast. Daarnaast ontvang je praktische tools en skills.

Het resultaat? Het aantal nieuwe klanten groeit makkelijker en sneller omdat je:

  • meer impact maakt met een pakkende story 
  • helderheid schept over de toegevoegde waarde van jouw product voor je klant 
  • zorgeloos kunt leunen op een successtructuur
  • meer werkplezier ervaart
  • geen 'mond vol tanden' ervaring meer hebt - je bent in staat om te gaan met weerstanden als 'ik heb geen tijd', 'stuur maar wat op', 'bel over 3 maanden maar terug!'

De locatie 

Deze training zal op het Excellent kantoor in Apeldoorn plaatsvinden. In de trainingszaal werk je in een veilige 1.5m leeromgeving. In verschillende ruimtes bel je in vaste duo's volop onder begeleiding. 


Doelgroep

Deze training is geschikt voor iedereen die meer afspraken wil en telefonisch wil verkopen. Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht zijn belangrijker dan jouw vooropleiding. 


Klanten aan het woord

De training is erg professioneel. Leerzaam en leuk.

Marco Kamperman, Manager Detail Result

Excellent! Perfecte training, uitstekende werkvormen, ontspannen en ambitieuze atmosfeer, goede trainers, heel praktisch en het allerbelangrijkste: leuk!

W. Luining, Account -/ Recruitment Manager

Super training. Ik ben al 35 jaar actief in het verkoopvak, maar deze training geeft veel inhoud aan mijn verkoop. Veel ga ik toepassen.

Oscar Dieters, Sr. Accountmanager

Bekijk ook onze klantcases


Praktische informatie
Doorlooptijd 1 dag
Tijden van 09.30 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers 6 - 8 deelnemers
Locaties Utrecht, Apeldoorn, Amsterdam
Prijs € 645.00 exclusief btw
Je krijgt Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.
Data, locatie en investering
vr 29 okt in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
ma 15 nov in Apeldoorn Optie nemen Direct inschrijven
di 30 nov in Amsterdam Optie nemen Direct inschrijven
wo 15 dec in Apeldoorn Optie nemen Direct inschrijven
Programma

Programma Telefonische Acquisitie

Binnenkomen en blijven plakken

  • Openingstechniek; pitch jouw verhaal - klanten willen iets bij je voelen
  • De structuur van ons gesprek
  • Word veel persoonlijker in het omgaan met weerstand
  • Bij 'nee' begint het; overtuig zo dat je snel de afspraak krijgt
  • Gebruik je charmes, intonatie, mindset en je skills

 Er is meer …

In de middag pas je de geleerde vaardigheden toe onder begeleiding van de trainer. Je hebt na afloop van de training tools die ook in andere gesprekken kan toepassen. Daarnaast heb je een gedegen script en heb je per klant bepaald wat je aanpak is voor de opening, de weerstanden en de manier waarop je met hem/haar contact wilt leggen. 


We groeien hard in een concurrerende markt. Maar gezien de veranderende marktomstandigheden, is het voor ons van groot belang om vooruit te blijven denken. We willen onze salesorganisatie slagvaardiger en effectiever vormgeven. Daarom hebben we gekozen voor deze training van Excellent.

Mike Sudmeyer, Country Manager Bekijk case

Aanpak

Opbouw en duur

De training Telefonische Acquisitie bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 1 trainingsdag van 9.30 tot 17.00 uur.


Telefonisch doelstelling gesprek

Jouw groei en praktijksituatie staan centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.


Buddy

Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.


Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

De training Telefonische Acquisitie vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.

De training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.


Open training én 'in company'

Onze training Telefonische Acquisitie kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze training te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'. Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je je af of deze training Telefonische Acquisitie bij je past. Sluit deze training wel aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.

Om die reden bieden we je een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij je verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

FAQ

Trainingen

Ik twijfel over welke training ik moet volgen, wat kan ik doen?

Als je het niet zeker weet, bel ons. We hebben een specifieke scan om het juiste opleidingsplan voor je uit te zoeken. Onze specialisten zullen jouw opleidingsbehoefte vertrouwelijk behandelen. 

Is het mogelijk om voor onze medewerkers deze training op maat te verzorgen?

Dit is zeker mogelijk. Neem hierover gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar een passende training die aansluit bij jouw wensen.

Hoe schrijf ik mij in voor een training?

Allereerst wat fijn dat je een passende training hebt gevonden. 

Een open training kan je boeken door op de button ‘inschrijving’ te klikken. Je wordt doorverwezen naar het inschrijvingsformulier van de desbetreffende training.

Voor een 'In company (in-house) training' kan je ons bellen op 055 - 301 53 19 of mailen via ons contactformulier, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op. Vanuit ons gesprek zullen wij een gedetailleerd voorstel schrijven met een trainingsprogramma en een investeringsoverzicht.

Krijg ik een bevestiging van inschrijving?

Direct na je inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op om te controleren of je inschrijving is binnengekomen. Een week voor aanvang van de training ontvang je de laatste praktische details. Let op! Deze mails kunnen ook binnenkomen in je spam!

Zijn de trainingen van Excellent erkend?

Ja, Excellent is lid van de NRTO en heeft het NRTO-keurmerk behaald. Dit officiële keurmerk biedt zekerheid dat onze trainingen aan hoge en actuele kwaliteitseisen voldoen.

Wat is in de prijs inbegrepen?

Excellent werkt op basis van all-in tarieven. Dit houdt in dat er naast het trainingstarief geen bijkomende kosten in rekening worden gebracht (tenzij expliciet anders overeengekomen).

Je krijgt een intake met je trainer, een certificaat van deelname, studiemateriaal, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.

Hoe kan ik mijn collega (‘s) inschrijven?

Je kan tijdens het aanmeldproces één of meerdere collega’s toevoegen.

Kan ik een optie nemen op een training?

Jazeker. Een optie is vrijblijvend en kosteloos. Je hebt een training gevonden die aansluit bij jouw wensen. Wil je hier nog even over nadenken of heb je nét wat extra tijd nodig om het één en ander te regelen voor je inschrijving? Dat is geen probleem. Door een optie te plaatsen reserveer je vrijblijvend een plek in de training. We houden deze plek twee weken voor je vast.

Gaan jullie trainingen op locatie door?

Fysiek trainen op locatie kan door. Veiligheid staat voorop. Voor jou, voor onze trainers, voor iedereen. Wij werken volledig volgens de richtlijnen van het RIVM en de protocollen van het NRTO, de branchevereniging voor training en opleiding. Zo creëren we samen een veilige 1.5 meter leer- en werkomgeving.

Wanneer gaat de training definitief door?

Wij nemen uiterlijk twee weken voordat de training gaat plaatsvinden contact met jou op, om je op de hoogte te stellen van het wel of niet doorgaan van de training. Wanneer er te weinig deelnemers zich hebben aangemeld voor training, gaat deze niet door. Wij zullen dan contact met jou opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk alle vragen Bekijk minder vragen

Neem contact met ons op

Wil jij je inschrijven voor de training Telefonische Acquisitie? Kies het gewenste startmoment en vul vervolgens het inschrijfformulier in. Staat jouw gewenste datum er niet bij? Of heb je een andere vraag? Neem dan even contact met ons op