Training Commerciële Vaardigheden

Hoe kan ik mijzelf zijn en ...

  • Voorkomen dat ik stug of belerend overkom
  • Goed reageren op klachten
  • En verkoopkansen verzilveren?

Training Commerciële vaardigheden voor starters

Je zit bij de klant en kent hem als geen ander. Langzamerhand vraagt jouw organisatie van je ander contact te maken met de klant; iets wat lijkt op verkopen.

Al ben je deskundig en zeer ervaren, ineens moet je een moeilijk gebied in. Een gebied waar je eigenlijk een hekel aan hebt. Hoe kan dat tóch zonder jezelf te verliezen en zeker géén verkoper te worden?


Wat kan je of ken je na deze training?

Op korte termijn zal je niet alleen professional zijn, maar ook min of meer relatiebeheerder. Daarom deze training. Volledig op je lijf geschreven. Hij gaat je helpen om:

  • Beter in kaart te krijgen WIE de klant is, WAT je met hem wilt en HOE je dat bereikt
  • Toepassen van basisvaardigheden: luisteren, vragen stellen en samenvatten
  • Je leert technieken en modellen die je moet beheersen om effectief gesprekken te voeren
  • Je eigen communicatiestijl afstemmen op de ander

Doelgroep

De training commerciële vaardigheden is voor professionals zoals ingenieurs, accountants, it-specialisten, adviseurs, architecten, advocaten, consultants en andere inhoudsdeskundigen. Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding.

Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.


Klanten aan het woord

Zeer goede training. Zuiver technische materie leren verkopen op een manier die je klant nooit meer vergeet. Het is mogelijk gebleken.

Hans Zwolschen, dierenarts sectie varken

Onze accoutants en adviseurs commercialiteit bijbrengen op basis van 4 kpi's, dat was de missie.
Deze sales trainigen leggen de nadruk op de individu, het denkniveau en onze strategie. Een zeer prettige samenwerking.

Sanny Brunekreeft, Hoofd HRM

De training is overzichtelijk met concrete tips.
Er is veel energie om ermee aan de slag te gaan!

Peter van der Hulst, Marketing manager

De training had het juiste tempo. Heel zinvol, intensief en toch ontspannend. Top!

Hadden we veel eerder moeten doen!

Ilya Vos, Accountmanager

Bekijk ook onze klantcases


Praktische informatie
Doorlooptijd 2 dagen
Tijden van 09.30 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers 6 tot 8 deelnemers
Locaties Utrecht, Rotterdam, Zwolle
Prijs € 1045.00 exclusief btw
Je krijgt Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.
Data, locatie en investering
ma 15 nov + ma 06 dec in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
wo 15 dec + wo 05 jan in Rotterdam Optie nemen Direct inschrijven
vr 14 jan + vr 04 feb in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
ma 14 feb + ma 07 mrt in Zwolle Optie nemen Direct inschrijven
Programma

Programma Training - Commerciële vaardigheden

  • Hoe stel ik de juiste vragen?
  • Hoe bouw ik aan het vertrouwen van klanten?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf professioneel presenteren?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf en mijzelf het best presenteren?
  • Hoe kan ik goed reageren op klachten?
  • Hoe voorkom ik dat ik stug of belerend overkom?
  • Hoe kan ik mijzelf zijn en ook het contact met klanten benutten om verkoopkansen te verzilveren?

Voor professionals bestaat een bijzondere methode die je laat kijken naar jouw klantcontact. Je leert iets neer te leggen op een manier die bij je past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat je iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor jou een stuk leuker en tevens waardevoller voor de klant.

Specialist en accountmanagement lijken bizar ver van elkaar af te staan. Maar schijn bedriegt: er is een prachtige combi mogelijk met verrassende 10+ logica!


Meer dan ooit is verkopen een vak. Een vak waarin we ons moeten trainen met de juiste vaardigheden, kennis en mindset. Wij wilden nog meer professionaliseren en nog effectiever commerciële kansen creëren en verzilveren. En daarvoor hebben we Excellent ingeschakeld. Dat bleek een goede keuze!

Alles in onze onderneming is erop gericht waarde toe te voegen. Kan Excellent de grens ieder jaar verleggen?

Martin Eijsink, Managing Director Bekijk case

Aanpak

Opbouw en duur van de training Commerciële Vaardigheden

De training commerciële vaardigheden bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 2 trainingsdagen van 9.30 tot 17.00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.


Telefonisch doelstellend gesprek

Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.


Buddy

Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.


Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

De training commerciële vaardigheden vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.

Deze training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.


Open training én ´in company´

Onze Training Commerciële Vaardigheden kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze Training Commerciële Vaardigheden te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste ´in company training´.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug'-garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je jezelf af of deze Training Commerciële Vaardigheden bij jou past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.

Om die reden bieden we jou een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij jouw verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

FAQ

Trainingen

Ik twijfel over welke training ik moet volgen, wat kan ik doen?

Als je het niet zeker weet, bel ons. We hebben een specifieke scan om het juiste opleidingsplan voor je uit te zoeken. Onze specialisten zullen jouw opleidingsbehoefte vertrouwelijk behandelen. 

Is het mogelijk om voor onze medewerkers deze training op maat te verzorgen?

Dit is zeker mogelijk. Neem hierover gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar een passende training die aansluit bij jouw wensen.

Hoe schrijf ik mij in voor een training?

Allereerst wat fijn dat je een passende training hebt gevonden. 

Een open training kan je boeken door op de button ‘inschrijving’ te klikken. Je wordt doorverwezen naar het inschrijvingsformulier van de desbetreffende training.

Voor een 'In company (in-house) training' kan je ons bellen op 055 - 301 53 19 of mailen via ons contactformulier, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op. Vanuit ons gesprek zullen wij een gedetailleerd voorstel schrijven met een trainingsprogramma en een investeringsoverzicht.

Krijg ik een bevestiging van inschrijving?

Direct na je inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op om te controleren of je inschrijving is binnengekomen. Een week voor aanvang van de training ontvang je de laatste praktische details. Let op! Deze mails kunnen ook binnenkomen in je spam!

Zijn de trainingen van Excellent erkend?

Ja, Excellent is lid van de NRTO en heeft het NRTO-keurmerk behaald. Dit officiële keurmerk biedt zekerheid dat onze trainingen aan hoge en actuele kwaliteitseisen voldoen.

Wat is in de prijs inbegrepen?

Excellent werkt op basis van all-in tarieven. Dit houdt in dat er naast het trainingstarief geen bijkomende kosten in rekening worden gebracht (tenzij expliciet anders overeengekomen).

Je krijgt een intake met je trainer, een certificaat van deelname, studiemateriaal, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.

Hoe kan ik mijn collega (‘s) inschrijven?

Je kan tijdens het aanmeldproces één of meerdere collega’s toevoegen.

Kan ik een optie nemen op een training?

Jazeker. Een optie is vrijblijvend en kosteloos. Je hebt een training gevonden die aansluit bij jouw wensen. Wil je hier nog even over nadenken of heb je nét wat extra tijd nodig om het één en ander te regelen voor je inschrijving? Dat is geen probleem. Door een optie te plaatsen reserveer je vrijblijvend een plek in de training. We houden deze plek twee weken voor je vast.

Gaan jullie trainingen op locatie door?

Fysiek trainen op locatie kan door. Veiligheid staat voorop. Voor jou, voor onze trainers, voor iedereen. Wij werken volledig volgens de richtlijnen van het RIVM en de protocollen van het NRTO, de branchevereniging voor training en opleiding. Zo creëren we samen een veilige 1.5 meter leer- en werkomgeving.

Wanneer gaat de training definitief door?

Wij nemen uiterlijk twee weken voordat de training gaat plaatsvinden contact met jou op, om je op de hoogte te stellen van het wel of niet doorgaan van de training. Wanneer er te weinig deelnemers zich hebben aangemeld voor training, gaat deze niet door. Wij zullen dan contact met jou opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk alle vragen Bekijk minder vragen

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.