Actief Luisteren voor Accountmanagers®


Accountmanagers hebben niet de reputatie goede luisteraars te zijn. Zie daar de kans om je klant te verrassen en je te onderscheiden van al die andere accountmanagers.

Doelgroep

  • Je bent accountmanager
  • Je hebt vaardigheidstrainingen gevolgd, maar je zoekt verdieping
  • Je wilt weten wat de essentie van luisteren is, hoe jij dat doet en waar je in kunt verbeteren
  • Je wilt weten hoe je echt contact maakt


Leer wat nodig is om écht contact te maken

Er zijn genoeg trainingen waar je kunt leren hoe je luisterend moet overkomen, maar misschien heb je al ontdekt dat er een verschil is tussen luisterend overkomen en ook daadwerkelijk luisteren. Klanten proeven dat verschil maar al te goed. Dus maak je klaar voor het echte werk!

Het Resultaat van deze training:

  • Je leert luisteren naar zichzelf
  • In bent in staat om echt contact te maken met je klanten: je hoort wat je klanten zeggen
  • Je voelt die klant aan en begrijpt hem ook
  • Je bent in staat de klant daarvoor erkenning te geven
  • Je bent iemand die ook in contact met zichzelf is (authentiek) als hij/zij in gesprek met klanten is
  • Je bent in staat zo te luisteren naar je klanten, dat ze met je willen praten.

De trainers zijn zelf als geen ander in staat op een authentieke manier contact te leggen. Ze zijn mensen die zo luisteren, dat je inderdaad graag met hen wilt praten.

Hun benadering is zowel confronterend en diepgaand, als op een frisse manier praktisch. Ik ben niet alleen beter naar mezelf gaan luisteren, maar heb met mijn klanten ook een veel beter contact gekregen. Dat maakt mijn werk nog betekenisvoller voor mij.

- B. Kappers, directeur TwitterOnLine 


Het Programma

1. Luisteren naar jezelf (dag 1)

  • Wat is luisteren?
  • Als je echt wilt luisteren, begint dat met het leren luisteren naar jezelf. Wat is er van binnen te horen, hoe klinkt dat?
  • Waar komt dat eigenlijk vandaan?

2. Luisteren naar anderen (dag 2)

  • Luistervaardigheden
  • Persoonlijke luisteranalyse
  • Gesprekken voeren
  • Cases en praktijksimulaties afgestemd op jouw specifieke organisatie en situatie

Luisteren naar jezelf helpt je om jezelf te horen, aan te voelen, te begrijpen en daar blij mee te zijn. Als je eenmaal geleerd hebt naar jezelf te luisteren, dan kun je dat ook beter naar je klanten.

We zetten in deze training de camera eens op de binnenkant in plaats van op de buitenkant. Dat moet je durven. 


Waarom Excellent?

  • 60% oefenen (ook met audiovisuele middelen), nooit bedreigend, altijd opbouwend
  • Alle stof koppelen we aan jouw praktijksituatie, zodat je het geleerde gelijk in de praktijk kunt toepassen
  • We maken geen robots. Wij trainen mensen door het natuurlijke talent te ontdekken en dat talent te ondersteunen met sterke methodieken

Hoe kun je deze training boeken?

1. Als in-company training

Dit is de beste optie wanneer je 4 tot 8 medewerkers wilt trainen.

2. Mastering Sales

De beste keus als je 1 of 2 deelnemers wilt trainen.

Het voordeel: één trainer, maatwerk en vaak al op korte termijn mogelijk!


Heeft u vragen of wenst u een adviesgesprek? Bel: 055 - 301 53 19 of mail via onderstaande formulier:

Contact

Naam*
Telefoon*
Email*
Toelichting

* Dit veld is verplicht

 

Offerte voor Actief Luisteren aanvragen
Onze cursisten
Persoonlijk advies

Bel ons direct via:
055-3015319

Stuur een e-mail
Gratis brochure
Veelgestelde Vragen
Mastering Sales
© Excellent Verkooptraining 2012